مجلس و فناوری| حمایت از شرکت‌‎های خلاق و نوآور یک وظیفه شرعی است

مجلس و فناوری| حمایت از شرکت‌‎های خلاق و نوآور یک وظیفه شرعی است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 78147
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان خلاق و موسسین شرکت‌های خلاق استعداد الهی خود را در راستای اعتلای کشور به کار می‌گیرند، به همین دلیل حمایت از آنها یک وظیفه شرعی است.

سید کاظم موسوی نماینده حوزه انتخابیه اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: مقام معظم رهبری مکرراً و در بیانات متعدد خودشان بر اهمیت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، تاکید ورزیده‌اند، این شرکت‌ها و زیست‌بوم نوآوری در کشور از اهمیتی راهبردی برای پیشبرد اهداف عالیه اقتصادی نظام برخوردار هستند.

 

به گفته نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اگر می‌خواهیم روی پای خودمان باایستیم و منابع عظیم انسانی، طبیعی و دیگره داشته‌های خود را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم، باید از مسیر بومی‌سازی دانش و خلاقیت و نوآوری عبور کنیم. این‌گونه است که می‌توان پایه‌های اقتصاد مقاومتی و درون‌زا را تقویت کرد و در یک برنامه منسجم، وابستگی به خارج از کشور را هر روز کمتر و کمتر کرد.

 

موسوی از اهمیت توجه به ظرفیت‌های داخلی و دانش بومی، گفت و ادامه داد: یکی از مشکلات فعلی ما این است که ما در برخی رشته‌ها، به اندازه کافی فناوری را بومی‌سازی نکرده‌ایم، البته خوشبختانه ایران از نظر علمی در صنایع مختلف، بعضاً از بسیاری کشورهای منطقه جلوتر است و اگر رشته  و صنعتی خیلی هم پیچیده باشد، باز حداقل‌اش این است که ما در آن صنعت، می‌توانیم کار مونتاژ را انجام دهیم. اما این دستاوردها و این سطح از موفقیت، کافی نیست و با پتانسیل‌های  کشور، فاصله بسیاری دارد.

وی با بیان این‌که لازم است که انبوه جوانان نخبه، فناور و خلاق را در قالب شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان سازماندهی کرد افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا این عزیزان بر روی مشکلات کوچک و بزرگ کشور متمرکز شوند و کالاهای وارداتی را یک به یک بومی‌سازی کنند.

 

خلاقیت نعمتی الهی است

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، ضمن تبیین لزوم نگاه جدی‌تر به نقش شرکت‌های خلاق، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، معاونت بسیار خوب و فعالی است و خدمات آن در کشور مشهود است. برخی از جوانان ما به لطف خداوند از نعمت خلاقیت برخوردارند و این جوانان در قالب شرکت‌های خلاق، با تکیه بر ابزار ابتکار و نوآوری تلاش دارند تا با استفاده از روش‌های نوین، ارزش افزوده ایجاد کنند و اقتصاد و فرهنگ کشور را یک گام به جلو ببرند، بر این اساس با توجه به اهمیت این شرکت‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از این نوع از شرکت‌ها و هر نوع شرکت و مجموعه نوآور، خلاق و دانشی که در مسیر اعتلای کشور، حرکت می‌کند، قطعاً حمایت خواهند کرد.

 

کاظمی با اشاره به پتانسیل‌های حوزه انتخابیه خود، افزود: اردبیل و مناطقی مانند سرعین، نمین و نیر، از ظرفیت‌های بسیار عمده‌ای به ویژه در زمینه گردشگری، صنعت وکشاورزی برخوردار هستند. امکانات و زیرساخت‌های مرتبط با نوآوری نباید فقط در برخی کلانشهرها  یا پایتخت متمرکز باشد، بلکه برای رشد و توسعه موزون تمام نقاط ایران اسلامی، باید توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق استان‌هایی مانند اردبیل نیز مورد توجه قرار بگیرد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

#33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مجلس و فناوری| نیاز شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به محل استقرار باید تامین شود
مجلس و فناوری| نیاز شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به محل استقرار باید تامین شود
00/07/11 - 15:22
مجلس با ابزار قانون‌گذاری مسیر حمایت از خلاق‌ها را تسهیل می‌کند
مجلس با ابزار قانون‌گذاری مسیر حمایت از خلاق‌ها را تسهیل می‌کند
99/11/25 - 11:26
حمایت از شرکت‌های خلاق گسترش فعالیت جوانان نوآور را به دنبال دارد
حمایت از شرکت‌های خلاق گسترش فعالیت جوانان نوآور را به دنبال دارد
99/11/21 - 09:44
بیشتر بخوانیم